Garantie en klachten

Alle producten worden met de grootste zorg ontworpen en stuk voor stuk in elkaar gezet van kwalitatief, sterk materiaal. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast geldt voor alle artikelen van spaansesloffen.nl een eigen garantie tot 6 weken na levering. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Onder de garantie vallen:

   * Het loslaten van naden en stiksels.
   * Het vroegtijdig verschijnen van gaatjes in het leer.

Onder de garantie vallen niet:
   * Slijtage als gevolg van kruipen en/of gebruik op een ruwe ondergrond.
   * Slijtage als gevolg van oneigenlijk gebruik.

"Normale slijtage van wollen voeringen vallen niet onder garantie
helaas is dit een kenmerk van wol.

Mochten bovenstaande redenen zich echter voor doen, neem dan contact met ons op zodat we samen tot een goede oplossing kunnen proberen te komen.Binnen 2 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

Bij retour zenden van artikelen na een klacht neem dan altijd contact met ons op!

De garantie geldt onverminderd de wettelijk rechten van de consument.

 

Het afgeven van suede:

De suède wordt na de looien geverfd. Suède kan afgeven, met name donkere kleuren als zwart, donkerblauw maar ook rood en roze kunnen echter wel afgeven. Normaliter wordt het afgeven na verloop van tijd minder omdat de losse slijpstofdeeltjes verdwijnen.Suède sloffen kunnen afgeven, dat is een normale eigenschap die bij de sloffen hoort. Op ieder paar suède sloffen staat een sticker die dit aangeeft.

Kleuren van natuur producten zoals een leer en of wol kunnen afwijken van de foto's!

 

Kunt u mij uitleggen wat de wettelijke garantie is?

Een product moet die eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn. Kortom: doen wat de koper er redelijkerwijs van mag verwachten. Dat betekent dat een product bij normaal gebruik tijdens de verwachte levensduur geen gebreken mag vertonen. Blijkt een product niet aan deze verwachtingen
te voldoen - met andere woorden: vertoont het een mankement - dan dienen wij dit in beginsel
kosteloos te herstellen, of als dat niet mogelijk is, een vervangend, vergelijkbaar product te leveren.
Of als dat niet mogelijk is: dan kunt u de overeenkomst te ontbinden. Als het product al langere
tijd zonder problemen is gebruikt dan hoeven wij niet het gehele aankoopbedrag te vergoeden. Bij
reparatie geldt dat wij kosten mogen berekenen als na langere tijd gebruik de levensduur van het
product door de reparatie verlengd wordt. Deze wettelijke regels gelden altijd en staan los van een
andere gegeven garantie, zoals fabrieksgarantie."

Als het product niet normaal gebruikt is of als er sprake is van normale slijtage dan geldt bovenstaande niet. 

Klachten

Spaansesloffen.nl vindt het belangrijk dat alle klanten tevreden zijn. Mocht u toch een slechte ervaring hebben met onze dienstverlening en/of producten dan horen wij dit graag. U kunt uw klacht richten aan onze klantenservice op [email protected] . Binnen 2 werkdagen krijgt u een inhoudelijke reactie op uw klacht. Wij zullen proberen een passende oplossing te vinden.

Mocht u niet tevreden zijn over de geboden oplossing, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel via www.sgc.nl of via het Europese online geschillenplatform (ODR) http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

 





Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »